Rozwój gry Tower Defense

Prowadzący: Artur Jamro, Piotr Dulikowski


Kategorie: informatyka

Opis

Niemal każdy, kto zaczął kiedyś przygodę z programowaniem chciał kiedyś napisać własną grę, ale miał problem, bo nie wiedział od czego zacząć, a jeśli już zaczynał i trochę poczytał na ten temat, to nierzadko pisał własny silnik gry, co potrafi być żmudne i nudne. Celem naszego warsztatu jest rozbudowa prostej gry na podstawie szkieletu i biblioteki, które dostarczymy. Rozwijanie gry i dodawanie do niej nowych funkcjonalności, upiększanie jej i ogólne ulepszanie daje dużo radości i trochę doświadczenia w tym temacie, a mając gotowy silnik i przykładową grę, jest to również szybkie i łatwe.

 

Program (sugestie, zapewne z dużym zapasem)

  • dodawanie nowych typów wieżyczek, pocisków

  • stworzenie pułapek

  • zaimplementowanie efektów-modyfikatorów wieżyczek oraz potworów

  • system rozwoju wieżyczek (upgrade, fuzja)

  • system doświadczenia wieżyczek

  • rozszerzanie GUI (przy dodawaniu nowych funkcjonalności)

  • osiągnięcia

  • upiększacze (shadery, efekty cząsteczkowe, dźwięki)

 

Wymagania

  • Własny komputer z zainstalowanymi bibliotekami SFML (>= 2.3.2), SFGUI (>= 0.3.0) oraz Thor ( >= 2.0)

  • Znajomość C++ umożliwiająca sprawne programowanie

  • Podstawowa znajomość biblioteki SFML

  • Mile widziana znajomość gita (w przypadku chęci wspólnej pracy w grupach).


Forma zajęć

Na początku będzie krótki wstęp do dostarczonej przez nas biblioteki oraz omówienie przykładowej gry. Później będziemy sugerować różne usprawnienia w grze i przedstawimy proste pomysły na ich realizację, a każdy uczestnik będzie rozwijać grę według własnego upodobania - osobno lub w małych grupach. Pod koniec warsztatów odbędzie się prezentacja stworzonych gier.