Maraton Programistyczny

Prowadzący

Szymon Gut

Zajawka

Stań do wyczerpującej walki z innymi zawodnikami! Pokonaj przeciwników lepszą strategią! Wyprzedź ich o ułamki sekund!

Konkurs

Maraton będzie miniaturowym klonem finałów konkursów z rodziny Deadline24. Przez cały czas trwania zawodów uruchomiony będzie serwer z wirtualną grą. Aby grać, należy połączyć się przez sieć z serwerem i wydawać polecenia za pomocą protokołu tekstowego. Gra będzie toczyła się w czasie rzeczywistym, tj. wydanie komendy będzie miało natychmiastowy skutek i przez cały czas będzie można zdobywać punkty.
Uczestnicy łączą się z serwerem ze swoich komputerów. Mogą sterować grą ręcznie albo zautomatyzować to przez napisanie programu. Nie ma żadnych ograniczeń co do wykorzystanych języków programowania i technologii.

Opis protokołu komunikacji oraz przykładowe zadania: Deadline24 (zadania z finału).

Program

Pierwszego dnia odbędą się zawody próbne. Będzie to czas na zapoznanie się z systemem oraz na opracowanie komunikacji sieciowej. Następne dwa bloki będą zawodami właściwymi. Zawody mogą lekko wyjść poza ramy warsztatów.

Wymagania

Zadanie kwalifikacyjne

Napisz program wypisujący w konsoli aktualną pogodę dla zadanego miasta.

miasto powinno być podawane jako argument wywołania
pogoda powinna być pobrana przez protokół HTTP
nie należy korzystać z gotowych bibliotek implementujących HTTP
wynik proszę wypisać w formacie przyjaznym dla człowieka
Język programowania jest dowolny. Byłoby mi jednak miło, gdybym mógł program w miarę łatwo uruchomić na Linuksie.
Rozwiązanie proszę wysłać na adres szymon.w.gut@gmail.com. Oceniana będzie zgodność ze specyfikacją. Zastrzegam sobie prawo do obcięcia punktów za wyjątkowe niechlujstwo.

Potencjalnie przydatne linki:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Hypertext_Transfer_Protocol
https://www.google.com/search?q=weather+api