Rozwój gry Tower Defense
Prowadzący: Artur Jamro, Piotr Dulikowski
Opis
Niemal każdy, kto zaczął kiedyś przygodę z programowaniem chciał kiedyś napisać własną grę, ale miał problem, bo nie wiedział od czego zacząć, a jeśli już zaczynał i trochę poczytał na ten temat, to nierzadko pisał własny silnik gry, co potrafi być żmudne i nudne. Celem naszego warsztatu jest rozbudowa prostej gry na podstawie szkieletu i biblioteki, które dostarczymy. Rozwijanie gry i dodawanie do niej nowych funkcjonalności, upiększanie jej i ogólne ulepszanie daje dużo radości i trochę doświadczenia w tym temacie, a mając gotowy silnik i przykładową grę, jest to również szybkie i łatwe.
Program (sugestie, zapewne z dużym zapasem)
-
dodawanie nowych typów wieżyczek, pocisków
-
stworzenie pułapek
-
zaimplementowanie efektów-modyfikatorów wieżyczek oraz potworów
-
system rozwoju wieżyczek (upgrade, fuzja)
-
system doświadczenia wieżyczek
-
rozszerzanie GUI (przy dodawaniu nowych funkcjonalności)
-
osiągnięcia
-
upiększacze (shadery, efekty cząsteczkowe, dźwięki)
Wymagania
-
Własny komputer z zainstalowanymi bibliotekami SFML (>= 2.3.2), SFGUI (>= 0.3.0) oraz Thor ( >= 2.0)
-
Znajomość C++ umożliwiająca sprawne programowanie
-
Podstawowa znajomość biblioteki SFML
-
Mile widziana znajomość gita (w przypadku chęci wspólnej pracy w grupach).
Forma zajęć
Na początku będzie krótki wstęp do dostarczonej przez nas biblioteki oraz omówienie przykładowej gry. Później będziemy sugerować różne usprawnienia w grze i przedstawimy proste pomysły na ich realizację, a każdy uczestnik będzie rozwijać grę według własnego upodobania - osobno lub w małych grupach. Pod koniec warsztatów odbędzie się prezentacja stworzonych gier.