Warsztaty game designu

Prowadzący: Nikola Adamus


Kategorie: inne

Warsztaty game designu mają na celu przedstawienie teoretycznych i praktycznych aspektów tworzenia gier - zarówno planszowych, karcianych czy video. Celem warsztatów jest stworzenie papierowego prototypu gier wedłgu pomysłu uczestników - może być to zarówna gra mobilna, jak i karciana, nie ma ograniczeń.

Każdy dzień składa się z trzech części: krótkiego wstępu teoretycznego, pracy w grupach i dyskusji nad projektami. Każdego dnia będzie poruszana inna tematyka tak, żeby móc poruszyć jak najwięcej aspektów tworzenia gier. Uczestnicy będą używali wszelkich dostępnych artykułów papierniczych do tworzenia prototypów. Warsztaty obejmują szerokie spektrum tworzenia gier począwszy od określenia tego, kto będzie grał, a skończywszy na tym, jak tworzyć ciekawe postacie i modele biznesowe. Przez cały okres trwania warsztatów, uczestnicy pracują nad jedną grą, której koncepcję opracują podczas pierwszego dnia

Disclaimer: przedstawiony poniżej plan zajęc jest planem maximum. W zależności od tempa pracy grupy oraz problemów, które mogą zadziać się po drodze, przerobionego materiału na sam konieć może być mniej. Uczestnicy mają się dobrze bawić i co nieco dowiedzieć się o game designie, a także zastosować zdobyte umiejętności w prakyce.

Poruszane zagadnienia podczas warsztatów game designu:

 

  • Tworzenie koncepcji gry oraz jak wspomóc kreatywność

  • Tworzenie mechaniki

  • Tworzenie fabuły i interesujących postaci

  • Różne modele biznesowe wydawania gier

  • Jak znaleźć pracę w gamdevie jako game designer?

 

Przydatne rzeczy

 

http://www.gamasutra.com/blogs/JoshCaba/20160512/272525/14_Elements_of_Great_of_Game_Design.php

http://kotaku.com/designing-a-video-game-as-illustrated-by-doors-1774319142

http://www.gamasutra.com/blogs/DanielBishop/20160513/272629/Why_is_it_important_to_have_a_vision_for_your_project.php