Zróbmy sobie grę... na GameBoya
Prowadzący: Krzysztof Haładyn
Przedstawiamy najnowszy cud techniki z 1989 - Nintendo GameBoy
Opis
Dawno dawno temu, w czasach, których większość z nas nie ma prawa pamiętać, Nintendo wydało jedną z pierwszych przenośnych konsol - GameBoya. Podczas warsztatów zagłębimy się w szczegóły techniczne tego prehistorycznego cudu techniki i zobaczymy, jak pisało się gry w czasach tak mocno ograniczonych zasobów sprzętowych.
Wymagania
Do głównej części warsztatowej z pisaniem własnych gier potrzebny będzie laptop z Linuxem (ale jak ktoś bardzo chce walczyć z kompilacją na Windowsie to nie zabraniam, teoretycznie jest wspierany przez bibliotekę której będziemy używać).
Przydadzą się też podstawy programowania w C. Jeśli ktoś bawił się kiedyś assemblerem albo niskopoziomowym programowaniem mikrokontrolerów to ta wiedza też wam się przyda, ale nie jest stricte wymagana.
Przydatne rzeczy
Dokumentacja techniczna GameBoya, tworzona od lat przez społeczność na podstawie reverse-enginneringu: https://gbdev.io/pandocs/
Biblioteka, której będziemy używać do pisania własnych gier: https://github.com/gbdk-2020/gbdk-2020
Emulator z dobrymi narzędziami developerskimi: https://emulicious.net/